lørdag den 3. september 2016

TUSAL - 9

     Denne gang viser jeg, hvad stumperne bliver til. Det der med at tage et billede af den fyldte bøtte inden jeg tømte den, det glemte jeg nemlig.

This month's TUSAl will not show my ORTs, but what they're turned into. I was caught up in the idea, and forgot to snap many photos, the few I have, got to suffice.

- o 0 o -

     Alle rester og stumper var nemlig endelig mange nok til at blive en ny temari. Frem med det røde akrylgarn og vikle, vikle vikle ...

All the bits and pieces were finally enough for a new temari. I found my acrylic yarns.Grabbed the red one and the ORTS and wound, and wound, and wound ...


     Rødt akrylgarn efterfulgt af pink lidt tyndere, efterfulgt af sort tyndt og endelig gul sytråd. De næste skridt vil være opmærkning, markering og brodering.

Red acrylic followed by a thinner pink, an even thinner black, and finally yellow sewing thread. This was the result. Now for measuring, marking, and embroidering. 



     Det ender med et enkelt, geometrisk mønster i mørkegrønt. Inspirationen kommer fra Spirillens dynebetræk.

It is going to be a strict, geometric pattern in dark green, inspired by Marsupilamis duvet covers.



7 kommentarer:

  1. You're making something out of your orts rather than just having them look interesting in a jar - that's cool! Looking forward to seeing how your temari comes out.

    SvarSlet
  2. Jeg er hver gang imponeret over at du kan lave den så kuglerund og jævn.

    Så, nu er der ged i Blogger igen med opdateringer og WP brugere som ikke må sige noget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne her er nu ikke helt kuglerund, så jeg får problemer med mønsteret. der er flere milimeters forskel. Og ja, det kan ses!
      Øv til forsøg på at lukke munden på os.

      Slet
    2. De har da også lavet totalt ged i din blog liste, mit seneste indlæg står under et som er 2 år gammelt.

      Og jeg skal klikke på lagkager og andet mærkeligt for at kunne poste.

      Slet
    3. Ja, der er ged i den. Det forsvinder ind i mellem, og kommer så tilbage. Det er sket efter at jeg tilføjede nye blogs til listen, og det hjalp ikke at fjerne dem igen. Jeg håber bare det går over. Og så prøver jeg - ige-igen - at fjernen alle captcha'er.

      Slet
    4. Det lader til at din blog og et par stykker til mangler deres tidsstempler, og derfor bliver sendt ned i bunden. Det er sikkert et Blogger contra mundum (og WP i særdeleshed)-fænomen.
      I hvert fald når jeg kigger på din blog, er der ingen dato på det indlæg, der står øverst (Art** give-avay), men på alle de andre er der. Så måske er det en WP-ting ... ?

      Slet
  3. Det indlæg som står på din liste med papir har dato, det har det som er klistret til toppen også, men det er rigtigt at den ikke vises. Jeg fjerner klisteret her i weekenden når jeg trækker en vinder. :) Så må vi se hvad der sker.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.