mandag den 26. september 2016

Dagens høst -- Todays Harvest

     I aftes gik jeg en tur i haven og så at der var friske jordbær. Så fandt jeg også nogle moskus-katostblomster, som jeg plukkede.
     Jordbærrene blev bare spist - to til hver, tror jeg. men moskus-katostblomsterne blev hakket i min mini-hakker og lavede det skønneste blå salt.

A late walk in the garden resulted in a small harvest of strawberries, which we shared, and some flowers from musk-mallows. They were chopped with salt for blue spicey salt.




     Jeg svaede også et par grene af sveskeblommetræet så vi kunne komme til at plukke blommerne. Det er dem, og ikke kastanier der ligger til tørre her, selvom det ligner.
     Vi kommer til at lege med kastanier senere på ugen.


We also picked a lot of prunes, they're drying here. It's not chestnuts, even though they look like it. We'll play with chestnuts later this week.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.