onsdag den 22. oktober 2014

Lang vej mod ninjasokker -- Ninja Socks Finally

For en uge siden fortalte jeg om hvor hurtigt det gik med ninjasokker model 2. Nu er jeg næsten færdig, men det har været en lang rejse. Først strikkede jeg med mange optrævlinger og nye forsøg en sok med tykkere garn. Jeg huskede oven i købet at skrive hvad jeg gjorde.

A week ago, I showed off my quickly progressing ninja socks: Now I'm almost done, but it has been a long fight. Everything went smoothly with the frist one, I even remembered to note what I did.Good thing, as I had to start over several time due to the thicker yarn and needles.

Striiker ninjastrømper og læser Harrowing of Gwynedd.
Knitting Ninja socks and reading "Harrowing of Gwynedd"

Den første sok blev hurtigt færdig. Det var første gang, jeg prøvede at strikke en hæl med maskemarkører, og det var en stor lettelse. Men nummer to voldte uendelige kvaler. Maskemarkørerne forsvandt, jeg tabte en maske midt i hælen, og kunne ikke redde det, så jeg måtte begynde forfra på hælen.


The first sock was fairly easy, even if I had to start over a couple of times.
For the first time ever I used stitch markers for the heel - my favourite ones even I won them in a giveaway from Julia - and it was so much easier.
But the second one ... sigh! The stitch markers disappeared, I dropped a stitch in the middle of the heel and had to frog it again. But in the end the heel was done.

Maskemarkører er nyttige, når man strikker hæl.
Stitch markers are really a good thing when turning the heel.

Så blev jeg utilfreds med den flagrende kant på sokkerne. Så på nummer 2 skiftede jeg til mindre pinde - og strikkede en blå stribe. Og så blev det som det skulle. Nummer et sok er no trevlet op langt nok ned. Nu skal der bare strikkes blåt og lidt beige igen.

The I found out that the flaring edge was no good. On the second sock I used thinner needles and made a blue stripe. It was perfect. I then frogged the first sock down to the heel. Now I just need at blue stripe and some beige stitches.

Næsten færdig - 2. gang
Almost done - second time.

Skønt at Ginny gider at lave net-strikkeklub, så er jeg jo nødt til at blive færdig inden næste onsdag.

Ginny is still hosting Yarn Along. Luckily, because I'll have to finish these socks before next Wednesday.  

Så er jeg færdig med nummer 2 og har trævlet nummer 1 op.
Second sock done, first one frogged as far as necessary. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.