torsdag den 20. december 2018

Serviceforbedring?

Service Improvement?

     Uglemor tager med bussen, når ikke hun cykler, og når det er koldt, regnfuldt og blæsende som nu, vælger Uglemor oftest bussen.
     Men ... efter den nye køreplan er der jo kommet en serviceforbedring. Uglemor fatter godt nok ikke forbedringen, men hun lader sig gerne belære.
     Lad mig forklare.

MotherOwl either goes by bike or by bus when she goes shopping. When it is cold and wet and windy - and such are our winter months mostly - she goes by bus.
But we've had a change in the buses' time tables, and along with it we had a service improvement.
MotherOwl has yet has to see how it can be construed as an improvement, but she's willing to learn.
Let me explain.

-- 🚌 --

     Indtil for nogle år siden kunne man tage sådan nogle fine, små hæfter i bussen med køreplaner for busserne i det område, man befandt sig i. Så blev de afskaffet, men man kunne stadigt købe en bog med dem alle sammen i. Vi kaldte den for bus-bibelen, for den var tyk og uhandy. Så blev den også afskaffet, men busbibelen ligger stadig på nettet som en .PDF, så man kan printe den ud. Det er totalt uoverkommeligt at have ALLE køreplanerne i rygsækken, så Uglemor skriver dem ud, hun plejer at bruge, hver gang der kommer nye køreplaner.
     Så her den 9. december kom der nok engang nye køreplaner. Uglemor hentede Busbibel.PDF og skrev en masse sider ud.
     Den 9. december var også dagen for den omtalte serviceforbedring. Der ville ikke længere være køreplaner på selve busstoppestedet. Kun en seddel med linjenumre og start- og endestation. 
     Men hør nu, hvad der skete mere.

Some years ago the timetables were available in booklets. You could take one for the current area either in the bus or at any trainstaion. You could also buy what we jokingly called the bus-bible. All the timetables for busses and some trains in one, fat book.
Then the timetables were only in the bus-bible or the online .PDF version. MotherOwl lugged the bus-bible along until it was no more sold either.
December the 9th the timetables were changed as every winter. MotherOwl downloaded Bus-bible.PDF and printed the relevant pages (all of them are just too many) 
December 9th also saw yet another change in the timetables -- the aforementioned service improvement  -- there'll no more be a printed timetable on every bus stop, only a sign telling the line number and start/end stations.

--🚏 --

      Uglemor var på indkøb - store og tunge indkøb, for det er snart juleferie og vi får mange gæster. Derfor ville hun gerne tage bussen ind til byen igen. Men hov, Uglemor, du har jo glemt en lille detalje!

MotherOwl went shopping -- Christmas time shopping with lots of heay things. She'd like to take the bus back to town from a place she seldom go to. But oh no, MotherOwl you forgot something!
     Hvornår går bussen nu? Uglemor satte poserne fra sig og tog sine udskrifter frem ... det regner og blæser ... bladre, bladre, bladre .. dryp, dryp, dryp ... blafre, blafre, blafre  ... bladre ... Grrr!
     Jeg har jo ikke skrevet 380R ud. Den plejer jeg jo ikke at bruge. Vi tager nemlig toget til Hillerød. Så vidt, jeg husker, går den hel og halv herfra, så kan jeg ligeså godt gå.

When will the bus leave? MotherOwl put down the carrier bags, pulled the printed time tables from the back pack and began searching. Did I tell it was raining ... and windy ... Drip, drip, drop ...  flutter, flutter, flick, flutter. 
Oh bother. MotherOwl forgot to print bus 380R. It runs -- as do the trains -- between Helsinge and Hillerød, and for this we always go by train. Well before December 9th it left from here every 30 minutes, and not quite now. MotherOwl began walking.

-- 🚌 --

     Da Uglemor var præcis halvvejs til næste stop, hørte hun noget bag sig og hev kameraet op af lommen. Jeps, det var naturligvis bussen.

 Halfway to the next bus stop, MotherOwl hears something from behind. You guessed it - the bus!

Serviceforbedring?
Service Improvement?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.