lørdag den 24. juni 2017

TUSAL - 6 - Midsommer

      I dag - tidligt i morges - var det nymåne i min lille ende af verden. Derfor er det nu tid til at vise indholdet af stumpebøtten frem.

Hvad er TUSAL

Today - very early his morning actually - was the new moon in my little corner of the world. Here's the ORTs bin emptied out.






     Stumperne fra bøtten kommer de kedelige kludetæpper - hvor jeg snart håber at være færdig med 5. og sidste firkant! - og fra Madam Mim-kjolen som jeg faktisk havde på til markedet den lørdag og igen i dag. I dag regnede det bare så meget at jeg aldrig fik pakket sæbeboden ud. I stedet tog jeg næste bus hjem igen.
     Jeg må i gang med at sy en sommerudgave af kjolen. Tyk uld er fint til kølige midsommerdage som i dag, men forhåbentligt bliver det vejr til en bomuldsudgave af kjolen inden længe.


The ORTs come from rag rugging -- hopefully I'll soon finish the 5th rag rug piece for a floor mat, never to make rag rugs again -- and from the blue Madam Mim-dress.

 I actually wore at the market that first Saturday and again today, but today it was raining so much that I never unpacked my soapy wares; instead I took the next bus home.
I also got to make a summer version of the Madam Mim dress thick woollen fabrics might be fine for cold rainy midsummer days like today, but I'm hoping for warmer weather before long. 


     Som sædvanligt fejrede vi Sankt Hans med bål, Midsommervise, grillmad og båltale ved Skribenten. Hyggeligt som altid.

Midsummer (vigil of St. John the Baptist) was as is our wont celebrated with bonfire, barbecue, songs and a speech by the Writer. Nice as always.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.