torsdag den 9. februar 2012

Hvad en dag også rummer.

    I dag fik jeg også sået nogle af de sorte bønner der spirede forleden. Jeg havde sat dem i blød til at farve garn i - garnet blev flot blåt, men bønnerne spirede altså.
  Jeg ved godt at det er alt for tidligt at så bønner. De må gro herinde i varmen, og så får vi se.



      En anden ny ting, jeg prøvede i dag var irisfoldning! Det havde jeg aldrig hørt om, før jeg læste om det hos Cand.selv så det måtte jeg nødvendigvis prøve.
     Der kom en svamp ud af det. Jeg burde måske også forsøge mig med en ugle. Jeg er ikke helt tilfreds med svampen, måske er der noget, jeg ikke har forstået i konceptet.


   Til gengæld er jeg helt tilfreds med at mine plantefarvede og hjemmestrikkede vanter endelig var blevet tørre.
   De er lavet af alpaccagarn og farvet med Lugtløs kamille (gul) og Prikbladet perikon (to grønne nuancer). Det er et vidunderligt garn. Det kradser ikke og vejer næsten ingenting. Og så får man oven i købet også varme fingre når de allerede er blevet kolde.Det bliver mine tit, for jeg er en frossenpind:. Tænk "Blå Ugler" - den gamle slikpose - det er et portræt af mig ;)


All in a day

Some days ago I dyed with black beans, the alpacca yarn turned a lovely blue and the beans started sprouting. I tried planting them indoors, but it was too early they all wilted later.

Another new project today was Iris folding. It turned into this mushroom. I'm nor totally satisfied with the result. I think I maybe did not get the procedure totally right.

THe last project satisfied all my expectations. Knitted mittens with my own plant dyed alpacca yarn. Dyed with St. John's wort (the two greens) and mayweed (yellow). They do not make me itch like wool, and they are are warm, even when my fingers are cold - always! - the new mittens warm them up. Delight.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.