tirsdag den 9. oktober 2018

Miljøvenlig eller hvad?

     Det er som altid de private, der pålægges bøvlet og udgifterne ved regeringens miljø-udkast.
Nu er det brændeovne i stedet for lastbiler osv.  Landbrug, handel og industri er som sædvanlig fredet, eller bliver kompenseret. Hvor kan jeg mon gå hen med redningen på min brændeovn? Nej vel.

 -  💣- 💩 - 👵 - 👴 - 💀 - 👹 - 😈 -

Sidst var det sparepærer.
     At der er et par ældre mennesker, der falder i halvmørket og brækker noget - det tæller ikke med i regnskabet. De dør jo bare, og det giver flere besparelser.
     Hvis jeg var billedkunstner ville jeg trække et par dagslys-pærer fra i skat (det må man sikkert ikke). Men jeg ved at jeg ikke kan spille Master Mind med Ugleungerne i lyset fra en sparepære fordi gul & hvid og grøn & blå er næsten ens.
     Butikkerne har alt lyset brændende hele tiden, weekender og nætter, året rundt.
     Nogle butikker har også deres reklameTV kørende i døgndrift. Også selv om de ikke kan ses eller høres uden for. Er de mon bange for at glemme at tænde dem?
     Rullereklamerne på alle landets statoner, et utal af supermarkeder, biografer, tankstationer og så videre ruller i døgndrift. Også når ingen ser på dem. 
     Hvor mange sparepærer skal der mon til at opveje det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.