tirsdag den 30. september 2014

Ninjastøvler -- Ninja boots

Kan I huske de her sokker ... Ja, de er så grønne, men mit kamera kan ikke lide grønt, så resten er forkert.

Do you remember these socks? Yes they're that green, but my camera does not like green, so the rest of the colours are off.


Nu er de langt om længe strikket færdig, og i forrige uge vovede Ugelmor og Ugleungerne sig med bus, tog, togbus og 2 x S-tog hele vejen til Valby ved København, hvor der ligger en kampsportsudstyrsforretning. De sælger nemlig ninjastøvler. Ja sådan nogle som fotografens bedstemors jikatabi.


They're finally cast off. And Saturday last week MotherOwl and the Owletsbraved the public transport system and  went by bus, train, bus (instead of a broken train) and 2 more trains to get to a shop for martial arts supply where they sell ninja bots. Jikatabi. like the ones the photographer's grandma wore.

Endellig lykkedes det!



En glad Uglemor - så mangler jeg bare at lære at jionglere med appelsiner >_>

One happy MotherOwl - now I just have to learn how to juggle oranges >_>


5 kommentarer:

  1. UGlemor,

    I remember your socks but I have never seen Ninja boots before. Oh my! They look special. Did you say they are as comfortable as bare feet? A lot warmer though, I imagine. Perfect for the cooler months when you need shoes on your feet. I can see you are wearing a long sleeved top in the photo. Is it starting to get cool at your place? It's a great photo!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you. Ninja boots are very comfortable, almost as bare feet. I even go biking in them, but as the top is just cloth, they're no good in rainy weather. Autumn is slowly arriving, it's cool, but I'm known to wear long sleeves in hot weather as well. The Owlets still run around in shorth sleeves and sandals. But the mornings are cool and the apples are ripe, and it's getting darker every morning - not fun for a light-loving MotherOwl.

      Slet
  2. Er de så også gode at gå i? Hvad er overmaterialet, det er vist ikke en almindelig gummistøvle?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan forresten rigtig godt lide din trappe!

      Slet
    2. Nej, du har ret. Overmaterialet er stof, så de duer ikke i regnvejr. Men de er herlige at gå i, næsten som at gå på bare fødder. De er også gode til cykelture. Trappen - tak - ja den er jeg også glad for. Det var det eneste gode, der kom ud af en elendig sommer for nogle år siden, og jeg nyder den hver dag. Jeg lan ikke huske, om jeg har skrevet om den her, eller om det kun endte på havelyst. Men det er min drømmetrappe - også selv om jeg ikke sidder så meget på den, som jeg drømte om.

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.