torsdag den 20. september 2018

På besøg hos Haveuglen -- Visiting GardenOwl

     Da vi sidst hilste på Haveuglen, midt i tørken, var han den  Gnavne Haveugle. Da Uglemor i går endelig fik kæmpet sig frem til ham, var han betuttet og måske lidt overvældet.

- 😕 -
When last GardenOwl was visiting, he was  Grumpy GardenOwl. Today he's more meek, confused, even overwhelmed.


     😕 - Øhh, Uglemor, hvad skete der egentlig? Jeg tog en lille lur, og se nu.

     🦉 - Der skete to ting, Haveugle. For det første blev det regnvejr igen, for det andet forsvandt mit yndlings-haveredskab, næbbet. Det er det, jeg bruger til at klippe alt, der ikke kan klares med plæneklipperen; gangene, kanterne, rundt om din rede, under buskene ... alle sådan nogen steder.
    En eller anden Ugelunge (ingen navne her) havde puttet næbbet ind i det gamle legehus, da han skulle slå plænen. Jeg, og også Ugleungerne og Skribenten har ledt og ledt, men jeg fandt det faktisk først i mandags, og det var meget heldigt, for da havde jeg lige fundet den første valnød på græsplænen. Så jeg har klippet rundt om valnøddetræerne, under æbletræerne, og ude foran, så skraldemændene kan komme til vores affaldsbøtter.
     Alle gangene, rundt om buskene her ved din rede og alle de andre kanter står i kø til det bliver fint vejr igen. 
    
- 😕 -

😕 - Erm, MotherOwl, what happened? I took a small nap, and now look at my nest.

🦉 - Well, GardenOwl, two things happened. The rain came back, and my favourite gardening tool, "the beak", disappeared. I use my beak for cutting all the things, the lawn mower can't handle. And as it had disappeared, I have not been able to cut all the weeds from the paths, around your nest and elsewhere needed. Some Owlet (no name will be mentioned) had put it into the old playhouse, that is totally overgrown by hops. I, the Owlets, and even the Writer have been looking for the beak for a long time. I found it the day before yesterday. This was very good, as I found the first ripe walnut that very same day. I've been cutting around and under the walnut trees, under the apple trees, and out front where the waste bins are. This was all totally necessary. The garden paths, and your nest, and all the grassy edges will be cut, starting on the next day without rain. 
    
- 🦉 -

😕  - Jo tak, det må jeg så glæde mig til. Der er lidt mange af de gule, stikkende hindbær her foran mig.

🦉 - Men, Haveugle. Hvis nu du drejer hovedet rundt, så kan du se nogen meget smukke planter heromme bagved. De er spiselige, men lige kønne for det.
     
- 😕 -
 
😕  - Thank you, I'll be looking forward to having my view back.

🦉 - But, please, GardenOwl, if you turn around your head, you'll see some pretty plants. They're edible, but just as pretty as flowers. I think gardening nerds call them edimentals.

Bladbeder -- Radise -- selvsåede fuglefrø (vist nok)
Chard -- Radish -- Some cind of bird seed (I think).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.