søndag den 10. januar 2021

Geometrisk Strik - Geometrical knits (Sunday Selection)

   Et eller andet sted så jeg nogen strikke sekskanter for et års tid soden. Forleden ryddede jeg op i min computer og faldt over ideen igen. Da sekskanter er min yndlingsfacon, ville jeg prøve at strikke sådan en. Og jeg prøvede som en gal at finde opskriften, men blev sendt fra Herodes til Pilatus og tilbage igen og til ikke længere-eksisterende hjemmesider og døde link og betalingssider. Øv.
     Så var der jo ikke andet at gøre end at prøve sig frem. Jeg fandt en idé her og et fif der og til sidst lykkedes det.
     Jeg har ikke rigtig krudt til at skrive om hvordan, men her er et par billeder af resultaterne.


  Somewhere, a year or more ago, I saw a knit hexagon somewhere online. In December I re-found it ín my inspirational folder, and began hunting for a pattern.
  It was a hopeless chase with dead links, blogs taken down or heavy payment in every end and corner. Then I found a hint here, an inkling there and decided to make my own pattern. I do not have the energy to describe the process. Some photos of the results must suffice for now.
     Femkanten kom først, så en masse sekskanter, som jeg trevlede op igen, så denne her sekskant og til sidst firkanten.


  The pentangle was the first, then some frogged hexagons, then this hexagon and finally the square.
     Og så kom søstjernen til, efter at jeg havde set et stjernemønster til sokker. Næste forsøg bliver edderkoppespind og snefnug.


  And the starfish was added after I saw a star-sock-pattern. Next up are spiders' web and snowflakes.

3 kommentarer:

  1. They are beautiful Charlotte, remind me of a whole pile of berets I knitted as gifts one year. I love experimenting with knitting.

    XO
    WWW

    SvarSlet
  2. Lovely! And wonderful that you figured out your own pattern.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.
Jeg prøver at svare på alle kommentarer - og lover at hive alle kommentarer ud af spam-fængslet så hurtigt som muligt.

I am always grateful for all comments, and try to reply meaningfully to all of them.
I furthermore promise to pull your comments from spam-limbo as fast at possible.